Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Ostim Ve Aile Bakanligi Isbirliginde Kadinlara Yoenelik Mesleki Egitim Programi

OSTİM ve Aile Bakanlığı İşbirliğinde Kadınlara Yönelik Mesleki Eğitim Programı

Kadınların İş Gücüne Katılımı Artıyor

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile Ortadoğu Sanayi ve Ticaret Merkezi (OSTİM) Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü arasında kadınların ve kız öğrencilerin istihdamını artırmak amacıyla bir protokol imzalandı. Bu protokol kapsamında kadınlara yönelik İstihdam Garantili Mesleki Teorik ve Pratik Eğitim Programı oluşturulacak.

Programın Amacı ve İçeriği

Programın amacı, kadınların mesleki becerilerini geliştirerek iş gücüne katılımlarını ve ekonomik bağımsızlıklarını artırmaktır. Program kapsamında;

  • Temel işyeri becerileri eğitimi
  • Mesleki teorik ve pratik eğitimler
  • Staj ve işbaşı eğitimleri
  • Kariyer danışmanlığı ve iş bulma desteği
verilecektir.

Kadınların İş Gücüne Katılımını Artırmanın Önemi

Kadınların iş gücüne katılımının artması, ekonomik büyüme ve kalkınma için hayati önem taşır. Kadınlar, işgücünde yer aldıklarında, ailelerinin gelirlerini artırabilir, çocuklarının eğitimine ve sağlığına daha iyi yatırım yapabilirler.

Ayrıca kadınların iş gücüne katılımı, toplumsal cinsiyet eşitsizliğini azaltmaya yardımcı olur ve kadınların karar verme mekanizmalarında yer almalarını sağlar. Bu nedenle, kadınların mesleki becerilerini geliştirerek işgücüne katılımlarını desteklemek, hem ekonomik hem de sosyal açıdan önemli bir adımdır.

Programın Başvuru Koşulları

Programa başvurabilecek kadınların;

  • 18 yaşından büyük olması
  • İşsizlik Sigortası Kurumu'na (İŞKUR) kayıtlı olması
  • Protokolde belirtilen mesleklerden birine ilgi duyması
gerekmektedir. Başvurular, İŞKUR il müdürlükleri üzerinden yapılacaktır. Programın detayları ve başvuru şartları hakkında daha fazla bilgiye İŞKUR'un resmi internet sitesinden ulaşılabilir.

OSTİM ve Aile Bakanlığı'nın iş Birliği

OSTİM ve Aile Bakanlığı'nın iş birliği, kadınların işgücüne katılımını artırmak için atılan önemli bir adımdır. Bu iş birliği, kadınların mesleki becerilerini geliştirmelerine ve ekonomik bağımsızlıklarını kazanmalarına destek verecektir. Programın başarılı bir şekilde uygulanması, kadınların işgücünde daha aktif bir rol almalarına ve Türkiye'nin ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkı sağlamalarına yardımcı olacaktır.


Comments